♥ Velkommen til meg ♥

torsdag 18. mars 2010

Plastduken sin renessanse

Jeg har vært i Stavanger på messe denne uken. Det er så kjekt å se hva som kommer av interiørstoffer til hjemmet. Masse lekre gardiner, duker, puter, sengetøy og liftgardiner. Ja til og med hva som kommer i plastduker. Skal si det har vært en revolusjon i utvikling av mønster på plastduker. Her er et bitte lite utvalg.

Romantisk med gamle postkort.

Lappeteknikk i forskjellige farger.


Retro.

Polkadotter i forskjellige farger.


Forskjellige blomstermotiver.
 

Plastduker er definitivt ikke som i "gamle dager". Det er blitt kult iflg importøren på messa. Jeg forelsket meg i flere motiver. Jeg hadde med hånden på hjerte aldri trodd at jeg skulle sikle på plastduker, men må bekjenne at det har nå skjedd :)

4 kommentarer:

  1. Den siklingen kan jeg være med på, for å si det sånn.

    Her var det sannelig mye fint man kunne tenke seg. Ser f.eks. hvor fint det kunne passet på altanen min. Slippe å tenke på å ta ting inn i regnvær.

    Og for all del. Så praktisk for alle som har små barn i huset.

    Virkelig flotte bilder.

    Klem

    SvarSlett
  2. Ja takk til plastdukar! :) Med små aktive barn, og klissete fingrar! Og når dei kjem i så fine utgåver, er det vel lite å lure på?

    Ha ei fin helg!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  3. Skal innrømme at Kaspara-huset er nesten dukfritt, men det hender en sjelden gang jeg roter i skuffene etter noen gamle broderte duker eller en glad plastduk. Mine favoritter blant plasduk-paraden din er Marimekko-duken og disse med prikker. Jeg synes prikker er så nostalgisk og herlig.
    Ha en flott ny uke og takk for søte ord!
    Stor hilsen fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Så mange fine mønstre!
    Elsker disse dukene, fin å bruke på kjøkkenbordet og terrassebordet :)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett