♥ Velkommen til meg ♥

onsdag 10. november 2010

Snart farsdag

Til helgen er det farsdag, noe jeg har feiret siden jeg var barn. Morsdag og farsdag var dager da mine foreldre fikk frokost på sengen. Min mor bakte kake og jeg og mine søsken lagde kort både til foreldre og besteforeldre. Vi kjøpte aldri store gaver. Jeg lager fremdeles kort til morsdag og farsdag. Mine foreldre hadde blitt veldig skuffet hvis de ikke fikk kort.

Her er en tidlig utgave :)
I dag lager man ikke lenger morsdag eller farsdagskort. Jeg og min generasjon lagde morsdag-/farsdagskort på skolen. Min eldste sønn lagde også kort på skolen. Jeg husker første året han ikke kom hjem med kort,  og vi fikk melding fra skolen at dette ikke lenger var lov. Det var så mange barn som ikke hadde kontakt med begge foreldrene sine. Jeg har full forståelse for argumentet, men synes likevel det var litt trist. Trist for de barna det gjelder, og trist fordi jeg synes det var en fin tradisjon.

Her er årets utgave :)
Jeg liker ikke ikke hva handelsstanden har gjort ut av denne dagen. Det er blitt enda en "kjøpefestdag". Hva synes andre om morsdag-/farsdagskort, og dagen som helhet. Feirer dere den ?

4 kommentarer:

  1. Vi har alltid feira mamma og pappa med kaffe på senga og kort. Som regel fulgte det en liten hjemmelagd gave med også :) Har gjort det samme med ungene mine... Det er koslig med gaver, men det får nå være grenser. Men i motsetning til enkelte andre dager er jo farsdag og morsdag en hyggelig dag å feire!

    SvarSlett
  2. Nei, jeg feirer den ikke. Jeg elsker å både gi og få gaver når det ikke er forventet =)Det er halve morroa for meg å se gleden når man gir noe til en man er glad i på en helt uventet dag, ikke fordi det var morsdag eller farsdag eller bursdag osv...men bare fordi jeg tenkte på denne personen og ønsket å gi noe fra hjertet!Koselig at du ville være med på giveawayen min også, lykke til!

    SvarSlett
  3. Visst är de eget gjorda kortet finas och de som uppskattas mest. Mors-och farsdag behöver inte firas med dyra presenter...det är tanken som räknas.
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  4. For et nydelig kort du har laget, ingenting er så gjevt som hjemmelaget. Ligger så mye omtanke bak.
    Synes også handelsstanden gjør altfor mye ut av slike dager.
    Her feirer vi med en blomsterbukett og en kake.
    Ønsker deg en nydelig helg.
    Klem Mio

    SvarSlett